Jak podnieść pozycję strony w google?
Jak podnieść pozycję strony w google?
W wynikach Google znaleźć można miliony stron, które przekazują ogrom informacji na temat SEO. Wszystko to może wydawać się czarną magią, ponieważ procesy te są bardzo złożone i wymagają pewnej wiedzy na temat pozycjonowania. Jak podnieść pozycję strony w Google? W poniższym artykule przedstawionych zostało kilka skutecznych wskazówek.
Pozycja strony w Google — jak podnieść?
Bardzo częstym pytaniem zadanym przez młodych przedsiębiorców jest: „dlaczego moja strona nie pojawia się w Google?”. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie, czyli SEO, to praca, która wymaga od nas zaangażowania i cierpliwości. Nie mając odpowiednich podstaw czy nie podejmując konkretnych działań, nie wyszukamy swojej witryny nawet na dalszych stronach wyników wyszukiwania przeglądarki.
Rozpoczęcie swojej przygody z pozycjonowaniem łatwo jest porównać do biegu w maratonie, gdy nasi konkurenci już dawno wystartowali, ale my sami musimy spróbować ich dogonić. Być może, uda nam się, ale nie ma co do tego pewności. Przede wszystkim jest to zależne od konkretnej branży, ale i rodzaju produktu, jaki mamy do zaoferowania. Można więc podsumować to stwierdzeniem, że istnieją kwestie, które nie zależą od nas.
Bardzo dobrą radą jest pamiętanie o tym, żeby nie utożsamiać całkowicie wyników wyszukiwania organicznych z nieodpłatnymi. W praktyce „darmowe wyniki wyszukiwania” nie zawsze są darmowe. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na fakt, że musimy poświęcić masę czasu na pozycjonowanie lub komuś je zlecić. Nie są to więc bezpłatne działania organiczne. Jednak mogą znacząco wspomóc zdobycie wyższej pozycji strony w Google.
Na co należy poświęcić czas? Chociażby na pisanie unikatowych treści. Co prawda, jako właściciele sklepu możemy je sporządzić samodzielnie. Jeśli jednak brakuje nam na to czasu, musimy to komuś zlecić.
Rzadko kiedy mały, nowy sklep, który dysponuje niewielkim budżetem, może skorzystać z usług agencji. Jednak jeśli tylko mamy taką możliwość, warto wykorzystać tę opcję, ponieważ to ogromna oszczędność czasu i energii. Dobrym przykładem jest https://adshock.pl/pozycjonowanie-lokalne/pozycjonowanie-stron-opole/.
Co jednak zrobić, jeśli nie mamy budżetu? Co prawda, może być nam nieco trudniej, ale na szczęście Internet jest dość sprawiedliwym miejscem pod tym względem, więc nadal mamy szansę zaistnieć!
Jak podnieść pozycję strony w Google? Kilka przydatnych wskazówek
Pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania na dość popularne zapytania wydaje się zadaniem niemożliwym do wykonania. Pierwsze miejsca zazwyczaj są już zajęte przez większych graczy, którzy zapłacili wysoką cenę za górną pozycję. Jednak jest kilka bezpłatnych opcji lub kosztujących niewiele — każdy sklep chcący poprawić widoczność powinien niezwłocznie je wdrożyć. Wśród nich wymienia się:
- zainstalowanie certyfikatu SSL – bez tego wyszukiwarka Google wcale nie będzie chciała widzieć naszej strony, a po kliknięciu linku klient zobaczy powiadomienie, że witryna jest niebezpieczna;
- napisanie unikatowych opisów produktów;
- prowadzenie sklepowego bloga, który pełni funkcję zarówno reklamową, jak i ściąga ruch na naszą stronę (pod warunkiem że dobrze dobraliśmy słowa kluczowe);
- skonfigurowanie meta tagów – obowiązkowo należy zadbać o tytuł oraz opis w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj zarówno o stronie głównej, jak i stronie z danymi kontaktowymi czy podkategoriach;
- zweryfikowanie, czy Google potrafi znaleźć naszą stronę – możemy to zrobić, wgrywając mapę witryny do narzędzia Google Search Console;
- korzystanie z przydatnych narzędzi, np. Planera Słów Kluczowych w celu dobrania na stronie sklepu odpowiednich fraz;
- pamiętanie o dodaniu parametru ALT przy ładowanych na stronę sklepu grafikach;
- zweryfikowanie i poprawienie czasu, jakiego strona potrzebuje do załadowania się. Możemy to zrobić, optymalizując zbyt duże zdjęcia lub ograniczając zbędne grafiki;
- sprawdzenie, jak sklep działa na urządzeniach mobilnych – zadbanie o tzw. responsywność strony. Sprawdźmy, czy klienci nie mają trudności z korzystaniem z naszej witryny;
- zachęcanie kupujących, by wystawiali oceny i komentarze, ponieważ ocenione produkty oraz usługi zyskują dodatkowy atrybut w wynikach wyszukiwania – w efekcie są bardziej widoczne.