Jak pozyskiwać leady – poradnik

Jak pozyskiwać leady – poradnik

  • 11 lutego, 2021

Pozyskiwanie leadów jest jedną z opcji na zwiększenie zysków firmy w sprzedaży online. W dzisiejszych czasach należy prowadzić odpowiednie kampanie marketingowe, dzięki czemu będziesz w stanie pozyskiwać leady.

Czym jest lead?

W marketingu jako lead, rozumie się dane kontaktowe do osoby lub firmy, która potencjalnie jest zainteresowana Twoją ofertą. Jako lead można traktować osobę, która zapisała się do newslettera na stronie Twojej firmy. Wyróżniamy kilka rodzajów leadów. Jednym z nich jest lead sprzedażowy. Rodzajem tym możemy nazwać dane kontaktowe firmy lub osoby, która wyraziła zainteresowanie dotyczące Twojego produktu lub usługi. Jeżeli wiesz, co to znaczy pozyskiwanie leadów oraz jak to zrobić, możesz znacznie zwiększyć zyski swojej firmy. W dalszej części artykułu postaramy Ci się przedstawić, w jaki sposób pozyskiwać leady oraz jak przełożyć je na zysk dla Twojej firmy.

Pozyskiwanie leadów – co to znaczy?

Pozyskiwanie leadów jest to proces w marketingu, który oznacza generowanie zainteresowania albo pytań o oferty danego produktu lub usługi w biznesie. W procesie generowania leadów najważniejsza jest konwersja zainteresowań klientów na ich decyzje zakupowe. Jednym ze źródeł pozyskiwania leadów jest odpowiednie działanie w Internecie, takie jak np. rozmowy telefoniczne, listy zakupowe oraz polecenia i ogłoszenia. Na pewno kiedyś zdarzyło Ci się otrzymać e-mail, którego treść zachęcała Cię do skorzystania z oferty danego sklepu internetowego. Sklep ten pozyskuje leady, wysyłając maile do osób, których adresy zdobył poprzez np. stworzenie newslettera lub akcji marketingowej, która wymagała zezwolenia na wysyłanie e-maili w celach marketingowych.

Sprawdzone sposoby na generowanie leadów

Jednym z najbardziej popularnych i znanych sposobów na generowanie leadów jest odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej. Niestety wymaga to odpowiedniej wiedzy, narzędzi oraz dużej ilości czasu. Odpowiednia analiza i optymalizacja strony powoduje, że staje się ona coraz bardziej przystępna dla użytkownika oraz robotów Google. SEO nie jest jednorazowym procesem. Stale zmieniające się trendy oraz wymogi stawiane przez Google powodują, że stronę internetową należy stale aktualizować. Wiadome jest jednak, że lepsza pozycja w najbardziej popularnej wyszukiwarce na świecie może dać nam wiele korzyści, a co najważniejsze – leadów.

Innym sposobem na pozyskiwanie leadów jest skorzystanie z Google AdWords lub Facebook Ads. Dzięki tym narzędziom możesz stworzyć reklamy dostosowane do danej grupy użytkowników. Reklamy od zawsze były widoczne na świecie. Nieważne czy to w gazetach, czy na wielkich billboardach. W dzisiejszych czasach większość osób sprawdza wiadomości oraz spędza dużą część swojego wolnego czasu na korzystaniu z telefonu. Odpowiednio wykonana kampania reklamowa może być świetnym sposobem na pozyskanie rozgłosu oraz przypomnienie osobom, które odwiedziły Twój sklep internetowy o jego istnieniu. Niestety Facebook Ads oraz Google AdWords wymagają płacenia za kampanie reklamowe. Inną kwestią jest mnogość ustawień, które są dostępne w każdym z narzędzi. Z tego względu warto powierzyć stworzenie kampanii osobie, która zna się na rzeczy, a najlepiej – posiada wiedzę w zakresie Google AdWords lub Facebook Ads.

Ostatnim oraz bardzo niedocenionym sposobem na generowanie leadów jest korzystanie z social media. Ilość influencerów stale działających w mediach społecznościowych daje nam nieograniczone możliwości. Podejmując współpracę z którąś z popularnych osób, możesz liczyć na stale rosnącą liczbę klientów. Social media można wykorzystać również w inny sposób. Wystarczy stworzyć profil na którejś z aktualnie popularnych platform, aby przyciągnąć klientów zainteresowanych daną grupą produktów. Minusem kampanii robionej w mediach społecznościowych jest stosunkowo niskie pozyskiwanie leadów oraz sprzedaż. Plusem jest jednak coraz lepsza relacja między Tobą a Twoim klientem. Dobre relacje firmy z klientami są również pożądane na rynku.

Jaką metodę pozyskiwania leadów należy wybrać?

Jak widać, sposobów na pozyskiwanie leadów jest wiele. Nie warto interesować się rozwiązaniami krótkotrwałymi, lepiej wybierać te, które będą generować leady nawet wtedy, gdy przestaniemy rozwijać daną metodę.